Σάββατο 5 Απριλίου 2014

Μαρμελάδα Φράουλα



Μαρμελάδα φράουλα


Τώρα τι να πω γιαυτό το τέλειο φρούτο. Αγαπημένο πολλών ανθρώπων, ζαχαροπλαστών, chef, φωτογράφων. Τώρα όσο για το τι μπορείς να κάνεις, ατελείωτη λίστα. 


Εμένα μου αρέσουν βασικά ωμές με λίγη σαντιγί, αλλά επειδή τις λατρεύω και θέλω τη μυρωδιά και τη γεύση τους να την έχω όλο το χρόνο, κάνω μαρμελάδα, γλυκό του κουταλιού και λικέρ ε και σήμερα θα κάνω και ένα εύκολο επιδόρπιο μια και φράουλα χωρίς σοκολάτα δεν γίνετε. Μου αρέσουν τώρα που είναι η αρχή ακόμα γιατί μπορείς να τις διαχειριστείς χωρίς να γίνουν σούπα (όχι ότι δεν γίνονται και σούπα αλλά δεν είναι από τα αγαπημένα μου).
Έτσι σήμερα πήρα την τσαντούλα μου και πρωί-πρωί στην λαϊκή!!! Καλά μες την τρελή χαρά ήμουν, γύρισα σπίτι και ξεκίνησα αμέσως.

Ξεχώρισα τις φράουλες σε 3 μπολ για τις παρασκευές μου και έπεσα με τα μούτρα.
Πρώτα ξεχώρισα τις πολύ μικρές και σκληρές, είναι αυτές που θα γίνουν γλυκό του κουταλιού. Έβγαλα το κοτσάνι τις έπλυνα καλά, θα τις ρίξω την ζάχαρη που τις αναλογεί και στο ψυγείο σκεπασμένες για ένα ολόκληρο βράδυ.
Μετά αυτές που θα κάνω το επιδόρπιο, λίγο μεγαλύτερες αλλά και πάλι σφιχτές και με το κοτσάνι τους. Πλύσιμο καλά και στέγνωμα με απορροφητικό χαρτί και στην άκρη μέχρι να έρθει η ώρα τους.


Και τέλος τις μεγάλες και ώριμες που τις έπλυνα καλά τις έκοψα στα δύο ή και στα τέσσερα συμπλήρωσα τη ζάχαρη και στην φωτιά για βράσιμο. Δεν κρατιέμαι, ξέχασα να σας πω τις αναλογίες!!!


Υλικά για την μαρμελάδα:

1 κιλό φράουλες
650-700 γρ. ζάχαρη
χυμό από μισό λεμόνι

Εκτέλεση:

Αφού πλένετε καλά και κόψαμε τις φράουλες τις ζυγίζετε για να δείτε πόση ζάχαρη θα χρειαστεί. Εγώ πάντα δοκιμάζω το φρούτο πριν προσθέσω ζάχαρη. Δεν χρειάζεται να είναι τόσο γλυκιά η μαρμελάδα όπως ο περισσότερος κόσμος πιστεύει. Η ζάχαρη πρέπει να είναι τόση όση χρειάζεται η μαρμελάδα για να μπορέσει να συντηρηθεί στο βάζο για αρκετό χρονικό διάστημα.
Εάν εσείς δεν θέλετε να την συντηρήσετε για πολύ καιρό και απλά θέλετε να κάνετε μια μαρμελάδα που θα την διατηρήσετε στο ψυγείο σας και θα την καταναλώσετε σε 10 μέρες το πολύ, μπορείτε να ελαττώσετε και άλλο την ποσότητα της ζάχαρης, να την κάνετε 1 κιλό φρούτο 450 γρ. ζάχαρη. Αυτό είναι επιλογή δική σας. Εμένα η συνταγή μου είναι για να διατηρήσετε την φράουλα σε αποστειρωμένο βάζο για τουλάχιστον ένα χρόνο και να μην είναι και πετιμέζι.
Βάζουμε σε μια βαθιά κατσαρόλα τις φράουλες και τη ζάχαρη και τοποθετούμε στη φωτιά. Σε δυνατή στην αρχή και μόλις αρχίσει να βράζει χαμηλώνουμε (με ανώτερο το δέκα εμείς το κατεβάζουμε στο 6). Ξαφρίζουμε συνεχώς και ανακατεύουμε συνεχώς. Θα ήθελα να σας πω ότι μπορείτε να πείτε ένα καφεδάκι στο ενδιάμεσο αλλά δυστυχώς δεν γίνετε, πρέπει από την ώρα που θα αρχίσει η διαδικασία της μαρμελάδας μέχρι να τελειώσει να είστε πάνω από την κατσαρόλα.


Από την ώρα που αρχίζει η μαρμελάδα να βράζει και εσείς ξαφρίζετε και χαμηλώνετε την φωτιά θα χρειαστείτε περίπου 40-45 λεπτά για να αρχίσει να δένει η μαρμελάδα. Έχουμε πει πως θα καταλάβετε ότι αρχίζει να δένει μια μαρμελάδα (με το πιατάκι που έχετε βάλει στο ψυγείο) όπως επίσης έχουμε πει και στην μαρμελάδα πορτοκάλι πως αποστειρώνουμε τα βάζα για να μπορέσουμε να διατηρήσουμε την μαρμελάδα  http://daxtilostovazo.blogspot.gr/2014/01/blog-post_1148.html. Και ένα τέταρτο πριν κατεβάσετε την μαρμελάδα από την φωτιά βάλτε και τα βαζάκια στο φούρνο για ένα τέταρτο στους 100 C για να αποστειρωθούν. 
Αφαιρείτε τα βαζάκια από τον φούρνο γεμίζετε με την μαρμελάδα, αναποδογυρίζετε και περιμένετε μια ολόκληρη ημέρα μέχρι να τα αποθηκεύσετε.
Αν αποφασίσετε ότι θέλετε την μαρμελάδα των 10 ημερών και πάρετε και ώριμες φράουλες (πολύ ώριμες) τότε το βράσιμο θα πρέπει να είναι το πολύ 30΄ λεπτά.


Καλή επιτυχία και καλή σας απόλαυση.





Επιδόρπιο με φράουλες και επικάλυψη σοκολάτας.




Να και το γλυκάκι που σας υποσχέθηκα από την αρχή. Αφού αφήσατε και στέγνωσαν καλά οι φράουλες λιώστε τις σοκολάτες στο φουρνάκι μικροκυμάτων ή σε μπεν μαρί.
Θα χρειαστείτε από μια πλάκα σοκολάτας (των 100 γρ. ή 150 γρ.) από όποια σοκολάτα αρέσει σε εσάς. Βουτήξτε την φράουλα μέχρι την μέση και αφήστε να σταθεροποιηθεί η σοκολάτα πριν καταναλωθεί.



Κάντε και καμιά τσαχπινιά για διακόσμηση και απολαύστε τις. Δυστυχώς δεν μπορούν να διατηρηθούν στο ψυγείο για δεύτερη ημέρα γιατί οι φράουλες έχουν αρκετή υγρασία και χαλάει η σοκολάτα. Επειδή όμως είναι τόσο εύκολη η συνταγή μπορείτε να κάνετε όσες χρειάζεστε.



Καλή σας απόλαυση 





 Τώρα έμεινε το γλυκό του κουταλιού αλλά αύριο γιατί πρέπει να περιμένω ένα βράδυ!!!













2 σχόλια:

  1. Μέχρι εδώ μου μύρισαν Βασιλική! Φράουλες σημαίνει ότι ηρθε η άνοιξη και μου έρχονται παιδικές αναμνήσεις απο τούρτα με φράουλες που έφτιαχνε η μαμά μου ότν ήμουν πιτσιρικι. Αγαπημένο γλυκό και φυσικά (κατά τη γνώμη μου) ο καλύτερος συνδυσμός φρούτου με σοκολάτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή